Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > bosfazanten alle info welkom Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : bosfazanten alle info welkom
Day
Website Member
Posts :1

Website Member
2010-06-10 - 16:28:55 send message to Day

Ik wil graag veel weten over bosfazanten
Voer en hokformaat zijn primaire vragen

Ik heb 6 jongen onder een kriel.Ze zitten goed in zicht op gras en worden elke dag verplaatst.Dus groen en insecten lukt. Ze eten gebroken kuiken zaad is dat voldoende of hebben ze meer nodig? Kan ik beter fazanten mix malen? Mijn ideaal is bij mijn krieltjes (1 man 6-7 dames) zij hebben een ren van 40 vierkante meter aan de sloot met bomen en omzoomd door manshoge heg...ja ik snap dat ik dan de bovenkant moet dichten..
Als dit niet kan hoe groot moet dan een ren per paar zijn


pluimveekweker
Website Member
Posts :9

Website Member
2010-06-12 - 21:07:21 send message to pluimveekweker

Beste,
om uw kleine fazantjes groot te brengen bestaat er opfokkruimel van verschillende merken meestal aangeduid met opfokmeel of startkorrel nr3 (versele, teurlincks, kasper opfokkruimel van de boerenbond Aveve nr 59) met een verhoog percentage eiwit en extra vitamines, voor wilde fazanten gaat dit perfect. Vetmeel is uit den boze, daar is te veel eiwit en vet in, de kuikens groeien te snel en de spieren en pezen volgen niet, je krijgt vervorming: zwanehals of scheve pote(echt serieuze vervormingen). Wat gras en groenvoer betreft raad ik aan uit te kijken voor darmproblemen bij kuikens eens volwassen is het aan te raden regelmatig groen te geven (groen bevat te veel water). Anderzijds leven voer zoals rupsen maden regenwormen(geen mestwormen!!!!!!!) zijn zeer goed. Na een maand voer ik de gewone onderhoudskorrel.
Als de kuikens uit de broedmachine komen nadien van onder de lamp, dan durven ze elkaar te plukken (kriel heel goede remedie) zijn er 2 mogelijkheden groot zetten of brandnetels na 5 weken geven en kalkoenafmestkorrel van lambrecht-segers uit Baasrode nr 125, dit lost niet alles op maar het helpt wel. Een deftige haag kan volstaan en is bevorderlijk voor het nestelen in het voorjaar, doch ik opteer voor een volledig gesloten voliëre, een fazantenhaan heeft namelijk zeer sterke poten en kan gemakkelijk over 3 a 4 m gaan, hoe doet hij dat: hij springt 3 maal in de hoek over en weer en hij is gevlogen fazanten blijven niet in de buurt zoals kippen. Dit kan zijn waneer je er een wil uitvangen of als er een kat of ander dier voor onrust zorgt. Voorjaar slechts een haan per voliëre met 6 a 7 hennen dit kan geen kwaad 40 m² is voldoende. U vertrekt naar school of werk merkt niets rn 1 a 2 uur later is het kwaad geschied.
Wilde fazanten is de gemakkelijkste van alle fazanten omte kweken doch kunstmatige fok is het probleem van plukken.

Indien u nog zaken dient te weten aarzel niet en vraag het maar

Groeten
de Vader


medaar
Geroyeerd
Posts :1001

Geroyeerd
2010-06-12 - 21:35:49 send message to medaar

zijn die fazanten voor de jacht.????? verboden in belgie. je mag geen fazanten in volie. kweken voor de jacht. gr medaar


theelepeltje
Website Member
Posts :621

Website Member
2010-06-15 - 14:42:39 send message to theelepeltje

Bosfazanten zijn exoten en zijn niet beschermd in Europa. Je mag ze dus gewoon houden, zowel geringd als ongeringd.



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 120 bezoekers op de site, waarvan 0 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede