Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > 2 catharina's slapen buiten op de grond Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : 2 catharina's slapen buiten op de grond
X_anita_X
Website Member
Posts :76

Website Member
2010-06-06 - 00:08:20 send message to X_anita_X

hoi, mischien weet of heeft iemand dit ook.

van de 6 catharina's die ik heb, slapen er 2 op de grond, onder een dakpan in de buiten voliere. de andere 4 gaan s'avonds naar binnen of slapen in de opening. het buiten verblijf staat sinds een week of 4 open en ze doen dit nu 3 dagen. ik heb geen broedblokken in de voliere en binnenverblijf en de 2 vogels die het doen zijn popjes die ik zelf sinds een maand of 4 heb het zijn volwassen vogels van 08 en 09. de andere vogels zijn jongen van dit jaar die ik sinds 1 maand heb.
met deze tempraturen zou het wel kunnen maar als het weer slechter wordt lijkt me niet zo handig. wat kan ik het beste doen?


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2010-06-06 - 00:57:30 send message to Karel

Ik heb in de nachthokken spaarlampjes branden, waardoor ze allemaal naar binnen gaan, zodra het gaat schemeren. Als je dat nog niet hebt, is het misschien een idee.


krombekje
Website Member
Posts :72

Website Member
2010-06-06 - 09:18:20 send message to krombekje

De catharina slapen als ze de kans krijgen graag in een hokje of beschut als het kan .
Bij mij zitten de catharina ook wel in het broedblok s,nachts en overdag niet.
Kun je misschien de dakpan van de grond zetten zodat ze daar in iedergeval van af zijn.
En wat ik zelf altijd doe is devogels voor de nacht op sluiten,in verband met ongedierte en katten,enz enz.
Groeten krombekje


X_anita_X
Website Member
Posts :76

Website Member
2010-06-06 - 14:15:51 send message to X_anita_X

nachtverlichting heb ik, geen spaarlamp maar een 8 watt TL-letje wat prima bevalt. de rest van de vogels gaan ook netjes tegen de avond naar binnen, mag ook wel want heb er 3 weken over gedaan om ze dat te leren haha. behalve catharina's heb ik ook bourkes en diamantduifjes in de voliere. ik zal de dakpannen straks weghalen en dan is het afwachten of ze naar binnen gaan, anders moet ik ze maar vangen want we krijgen slecht weer. ik heb de vogels zelf ook liever binnen zitten voor de nacht, maar ze moeten toch ook wennen aan 'gespuis' s'nachts want zomers als het echt heet wordt kunnen ze in de schuur niet zitten want daar wordt het bloedheet.


krombekje
Website Member
Posts :72

Website Member
2010-06-06 - 19:20:02 send message to krombekje

Je zegt nu wel ze moeten aan dat gespuis wennen ,maar hou wel in de gaten dat als ze s,nachts gespuis tegen komen dat ze op schrikken en en dan zullen ze zich bezeren of dood vliegen.Het is maar waar je voor kiest ,maar probeer ze gewoon binnen te krijgen s,nachts.
Succes ermee.


X_anita_X
Website Member
Posts :76

Website Member
2010-06-06 - 22:02:23 send message to X_anita_X

wat je zegt klopt ook wel, en ik zei toch ook dat ik ze liever binnen heb s'nachts, voor de veiligheid. maar als het zomers bloedheet in hun binnenverblijf wordt wat is dan pretiger voor de vogels? lekker buiten toch. en ik neem aan dat er genoeg mensen zijn die de vogels gewoon buiten hebben zitten. hoe doen die dat dan want die zullen toch ook wel ongenodigde gasten langs krijgen. het leek me een kwestie van wennen, en hopen dat ze rusig blijven, eventueel verlichting erbij zodat ze goed zicht hebben..... maar goed ik weet het natuurlijk ook niet zeker, is ook nieuw voor mij happy :)
mischien iemand tips


jessiede14e
Website Member
Posts :1

Website Member
2010-06-17 - 19:27:09 send message to jessiede14e

haal ze maar naar binnen ik had ook 2 vogels buiten maar een kat heeft 1 vogel door het gaas getrokken


freddy321
Website Member
Posts :377

Website Member
2010-06-17 - 19:52:54 send message to freddy321

ik zou ze gewoon laten zitten, als het later in het jaar kouder word gaan ze vanzelf naar binnen als ze beschut willen zitten.


X_anita_X
Website Member
Posts :76

Website Member
2010-06-18 - 20:02:53 send message to X_anita_X

momenteel laat ik ze ook maar zitten, katten ben ik eigenlijk niet zo bang voor want ze zitten onder de dakpan en komen daar niet onderweg. ik kijk elke avond voor ik naar bedga even met een zaklamp en til de dakpan soms ook op en ze blijven gewoon zitten. ik heb ook 2 kleine hondjes die de heledag om de voliere heen 'spoken' en wel graag een vogeltje willen vangen. daar zijn ze nu wel gewend aan happy :) nou klimt de hond natuurlijk niet op de voliere zoals een kat. maar ze zitten op de grond, verstopt, dus poes heeft er niet veel aan denk ik dan maar. als het weer erg slecht wordt dan vang ik ze wel als ze niet naar binnen gaan. momenteel zitten nu alle 6 de catharina's s'nachts buiten. sad :(



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 166 bezoekers op de site, waarvan 4 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede