Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > kanarie Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : kanarie
svg123
Website Member
Posts :244

Website Member
2010-05-30 - 19:36:58 send message to svg123

Hallo,
Mijn buren hebben zaterdag 29-05-2010 een kanarie gevangen in de tuin, ze dachten dat deze van mijn was maar dat is hij/zij niet. Hij/zij was erg verzwakt en je kon hem gewoon zo oppakken zonder dat hij/zij probeerde te ontsnappen. Hij/zij is ergens ontsnapt want hij/zij heeft 2 ringen om de pootjes. We hebben de kanarie in een kooitje gezet met was eten en drinken. Toen die erin gezet werd heeft hij 1,5 uur zitten eten en drinken, dus hij had waarschijnlijk al lang geen eten en drinken meer gehad. Na ongeveer 2 uur begon hij weer te vliegen en geluid te maken, hij ziet er nu gewoon weer heel gezond uit.

Ik heb hem vandaag in mijn buitenvoliere gezet, maar ik zie dat hij best vaak met zijn snavel langs de stok gaat, doet hij dit omdat hij jeuk heeft of omdat hij blij is?? Of doen alle kanaries dit vaak (ik heb namelijk niet veel verstand van kanaries want ik heb andere vogels).


mootje123
Website Member
Posts :13

Website Member
2010-05-30 - 20:43:21 send message to mootje123

als je met hun snavel langs een zitstok slijten sa doen ze meestal als ze iets hebben gegeten dan maken ze zegmaar hun snavel een beet je schoon of hij maakt sijn svavel scherper.wink ;)


svg123
Website Member
Posts :244

Website Member
2010-05-30 - 21:13:12 send message to svg123

oke, bedankt voor je reactie.

Ik heb eigenlijk nog een vraagje, ik heb buiten 2 kooien, 1 met chinese dwergkwartels en zebravinken en de andere kooi met grasparkieten en kakarikis. Waar kan ik de kanarie het beste bij zetten? Ik denk zelf bij de parkieten omdat die een dichte nestkast hebben en de zebravinken niet, als er een open nestkast is kan hij/zij er gemakkelijk in en dan worden de jongen en eieren dood/kapot gemaakt.


popke veenstra
Website Member
Posts :68

Website Member
2010-06-01 - 16:37:08 send message to popke veenstra

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Volgens mij kan de kanarie het beste bij de zebravinken en de dwerg kwartels.
Want een kanarie in niet zo agressief, maar grasparkieten vaak wel.
Maar ik weet het niet helemaal zeker.


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2010-06-01 - 17:41:38 send message to Karel

Of je kunt even in de buurt rondvragen of iemand een kanarie kwijt is.

Als van mij een vogel ontsnapte, dan zou ik hem namelijk graag terugkrijgen.


birdies
Website Member
Posts :143

Website Member
2010-06-01 - 18:29:59 send message to birdies

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Hij moet bij de zebravinken en dwergkwartels, bij de grasparkieten is het vragen om problemen.

edit: Mooie volière trouwens!


svg123
Website Member
Posts :244

Website Member
2010-06-01 - 19:48:15 send message to svg123

ik had hem gisteren bij de parkieten en kakariki's gezet, en het gaat heel goed. Als ik ze ging voeren zaten eerst alleen de parkieten en kakariki's er dus, maar de kanarie zit er gewoon tussen. Als het 's avonds donker word zit hij gewoon tussen de parkieten op een stok te slapen.



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 204 bezoekers op de site, waarvan 3 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede