Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > noodgeval baby pruimkopparkiet Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : noodgeval baby pruimkopparkiet
kleinejaimy
Website Member
Posts :1

Website Member
2010-05-21 - 14:49:20 send message to kleinejaimy

wij hebben pruimkopparkieten in een volliere. voor het eerst hebben die 3 eitjes gelegd en die kwamen alle 3 uit. de eerste 2 ging al snel dood omdat de ouders er niets mee deden.
de 3e hebben we weggehaald omdat hij anders toch dood zou gaan. we geven hem een kans.
hij is nu 8 dagen oud. we geven hem als zijn krop leeg is speciale pap en druivensuiker, die we bij de vogelhandel gekocht hebben. ik weet zo niet hoe het heet maar kan ik nog wel opzoeken.
hij is nu dus 8 dagen oud maar weegt nog maar 4 gram. en is al zeker 5 dagen niet aangekomen
hij zit in houtkrullen en heeft een lamp erboven hangen. het is 35 graden daarin.
hij krijst goed. hij beweegt veel. hij is gewoon heel erg levendig.
zijn veertjes groeien alleen niet. en hij zelf ook niet.
weet iemand of dat normaal is bij pruimkopparkieten. wat kan ik er aan doen om hem te laten groeien.
ik heb zelf het idee dat het niet goed is.
please..... help..... ik kan echt helemaal niets vinden in boeken of op internet. wel over valk en grasparkieten en die zijn rond die leeftijd allemaal al veel verder ontwikkeld dan mijn jaapie


denegon
Website Member
Posts :1792

Website Member
2010-05-21 - 15:36:49 send message to denegon

de eerste 7 dagen groeien pruimekopparkieten weinig. na 7 dagen iets sneller en na 12 dagen beginnen ze echt omhoog te schieten kwa groei. na 17 a 17 dagen beginnen de veren zich te vormen en na 28 dagen hoor je al een redelijk gekleurt vogeltje te zien.
geef het jong elke 4 uur te eten van de voeding die je hebt. na 7 weken moeten de vogels zelf gaan eten.
dit kun je doen om een bakje met zaden neer te zetten en 2 keer per dag een stukje fruit (appel, mais, wortel) aan te bieden. je voert de vogel echter dan nog maar 2 keer per dag. zoals het er naar uit ziet zal de vogel er wel door heen komen. zorg wel dat de vogel vochtige voeding binnen krijgt anders droogt hij uit bij 35 graden.
hopelijk heb je er wat aan groetjes eogn



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 187 bezoekers op de site, waarvan 8 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede