Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Nestcontrole rosella's Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Nestcontrole rosella's
Leeuwzeel
Website Member
Posts :7

Website Member
2010-05-18 - 15:11:12 send message to Leeuwzeel

De eieren van mijn prachtrosella's moeten als het goed is rond deze dagen uitkomen maar de pop laat geen nestcontrole toe, dan valt ze me aan, ook als ze uit het blok is. Heeft iemand tips om toch nestcontrole uit te voeren? De eerst 1,5 week van het broeden liet ze wel nestcontrole toe, daarna werd ze agressief.


dooren
Website Member
Posts :2443

Website Member
2010-05-18 - 19:14:15 send message to dooren

Nestcontrole bij rosella's kan idd nogal verschillen. De ene "loopt" rustig van het nest, de ander reageert agressief.

Bij mijn rossela's die niet van het nest willen laat ik gewoon zitten totdat er moet worden geringd.

Het risico op stukken met gebroken eieren is te groot, dus gewoon met rust laten.
Gert


denegon
Website Member
Posts :1792

Website Member
2010-05-18 - 19:53:19 send message to denegon

even een aanvulling.
je hoort de jongen van zelf piepen dus wanneer de eerste uit het ei is gekomen weet je wel.
groetjes egon


tuinman222
Website Member
Posts :29

Website Member
2010-05-18 - 21:48:51 send message to tuinman222

je kunt ook het beste gaan controleren als je de vogels hebben gevoerd terwijl de vogels eten dan is het voor mij de tijd om dan de vogels teringen en uit voeren van controle net als mij voor ganger hoor je wel waarneer er jongen zijn geboren doormiddel van piepen als je weet waarneer dhet eerste ei is gelegd dan kun je ook uit rekenen waarneer de eieren uit komen let er wel op dat je dan weet waarneer de pop is gaan zitten zodoende weet je ook waarneer er geringd wordt maar tegen de tijd dat er geringd wordt is de pop ook meerdere malen van haar nest groet gerard


Leeuwzeel
Website Member
Posts :7

Website Member
2010-05-20 - 21:05:50 send message to Leeuwzeel

Bedankt voor de antwoorden! Hoe snel zou je de jongen moeten horen piepen?


dooren
Website Member
Posts :2443

Website Member
2010-05-20 - 21:20:13 send message to dooren

Binnen 1 week na uitkomen
Gert


molloser
Website Member
Posts :2

Website Member
2010-05-24 - 00:40:18 send message to molloser

al ik nest controle wou doen bij me pop die aanviel,liet ik haar me vangnet zien,dan klom ze een stukje naar boven,had dus een luikje beneden,zo´n 15 cm van de bodem.
dit vondt ik beter,heb het ook een keer meegemaakt dat er maden in me blok zatten,was een jong van een week dood.



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 256 bezoekers op de site, waarvan 6 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede