Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > blauwgele ara Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : blauwgele ara
blottekop
Website Member
Posts :36

Website Member
2010-05-17 - 21:49:37 send message to blottekop

beste forumleden
ik heb reeds enkele jaren een perfect klikkend arakoppel deze zijn natuurbroed van 2001 dus ongeveer 9 jaar oud ze hebben de laatste 3jaar reeds 5x eieren gehad varierend van 1 tot 4 stuks per keer in de aanvang naar het broedseizoen zie je ze dagelijks meerdere keren paren .doch er is nog geen enkel ei bevrucht geweest.
nu denk ik eraan om man en pop eens volledig te laten onderzoeken maar dit gaat natuurlijk weer gepaard met de nodige stress voor de vogels
of is het mischien beter om nog een jaartje te wachten tot ze nog wat ouder zijn om zeker te zijn of ze wel echt kweekrijp zijn ik dacht dat was tussen 7 en 10 jaar maar ben niet zeker daarom graag jullie menig


Antonia
Website Member
Posts :1945

Website Member
2010-05-17 - 22:05:38 send message to Antonia

Ik dacht dat een ara meestal tussen 5 en 7 jaar broedrijp zou zijn. Maar dan nog, het lukt niet altijd.


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2010-05-18 - 11:52:32 send message to ParkietenPeter

Als je van die 5 keer nog geen jong gehad hebt, zou i toch even een endoscopie laten uitvoeren. Natuurlijk brengt dit stress met zich mee, maar zo is het ook niks. Niet dat ik je advies zou kunnen geven als blijkt dat een vn de twee onvruchtbaar zou blijken. Juist omdat het goed klikt met die twee?

Als ze eieren leggen gaan ze da ook goed broeden? Dan zou natuurlijk van een ander koppel eieren kunnen onderleggen.


blottekop
Website Member
Posts :36

Website Member
2010-05-18 - 23:06:53 send message to blottekop

de eerste keer hadden ze maar 1 ei daar hebben ze wat mee gespeeld maar de volgende keren hebben ze perfect gebroed maar werden heel agressief naar mij toe kon met de camera in het nestblok alles volgen de man verzorgde en voederde zijn pop zeer goed echt mooi om te zien
mischien nog 1 keer proberen en dan eerst de pop eens laten nakijken en mischien later de man of omgekeerd


maewim
Website Member
Posts :159

Website Member
2010-05-19 - 19:34:53 send message to maewim

probeer eens zonder die vervelende camera


blottekop
Website Member
Posts :36

Website Member
2010-05-20 - 22:07:45 send message to blottekop

aan de camera zal het zeker niet liggen die zat er enkel de laatste keer in ,heb 3 koppels grijzen die dit jaar alle 3 al een nest jongen hebben grootgebracht waar ook camera toezicht is lijkt mij dus niet te hinderen



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 222 bezoekers op de site, waarvan 8 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede