Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Roofdier Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Roofdier
Kakariki20
Website Member
Posts :35

Website Member
2010-04-29 - 21:44:08 send message to Kakariki20

Een week geleden had een collega van mijn vader last van een roofdier dat de japanse en chinese kwartels de kopjes er af beet en vervolgens meenam, de lichaampjes lagen als het ware met de kop naar beneden getrokken door een hol ter grote van de diameter van een cola blikje. Nu had deze man vangkooien neergezet (mocht het om een marter of iets dergelijks gaan), en heeft onlangs een bruine rat gevangen. Maar ik twijfel er erg aan of dit wel de dader is, een rat zou toch niet de kracht hebben om de kop van een kwartel er compleet af te trekken? Hij heeft de vangkooien alweer opgeruimt, maar ik ben bang dat het probleem er nog kan zitten.

Is dit wel logisch? Wat kan het nog zijn?


corneel
Website Member
Posts :34

Website Member
2010-04-29 - 21:49:07 send message to corneel

een rat kan dat zeker. Ze bijten zelf jonge duiven dood. zulke holen zijn ook typisch voor ratten. Het enige middel is vergif zetten. Met vallen heb je ze nooit allemaal mee.
Corneel


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2010-04-29 - 22:01:24 send message to Karel

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Ja, dit kan een rat zeker.
Bovendien, als het iets anders zou zijn geweest, dan had je waarschijnlijk geen rat gevangen. Een bunzing bijvoorbeeld is gek op ratten!


Daniel
Website Member
Posts :3287

Website Member
2010-04-29 - 22:03:56 send message to Daniel

Ben het met de vorige posters eens. Een rat kan zeker de kop van een kwartel afbijten.


whitebulldog
Oud Lid
Posts :1314

Oud Lid
2010-04-29 - 22:13:09 send message to whitebulldog

en waar er eentje zit zitten er vaak meer.


Kakariki20
Website Member
Posts :35

Website Member
2010-04-29 - 22:19:51 send message to Kakariki20

De ene die gevangen is, is dood aangetroffen naast één van de konijnen die ook op de bodem van de voliere lopen. De klep van de vangkooi is waarscheinlijk boven op de rat zelf gevallen of iets dergelijks want er lag volgens mijn vaders collega nogal wat bloed (hij heeft proberen weg te kruipen).

De andere knaagdieren houden deze beestjes ook niet op afstand, er loopt vanalles op de bodem. Konijnen, cavia's, chinchilla's noem maar op.


whitebulldog
Oud Lid
Posts :1314

Oud Lid
2010-04-30 - 10:28:00 send message to whitebulldog

je kan ook iemand laten komen die (jaag) fretten heeft, die laat ie los in het rattengangenstelsel, en die jaagt ze echt wel weg, en wie weet is dat net ff het laatste zetje.


arjandaf
Website Member
Posts :980

Website Member
2010-04-30 - 10:32:58 send message to arjandaf

wil niet vervelend zijn maar konijnen op de bodem
van de voliere en restanten van voer en zo te horen geen vaste bodem is wel vragen om knaagdieren ( in de vorm van ratten en muizen


gr arjan


Kakariki20
Website Member
Posts :35

Website Member
2010-04-30 - 10:49:44 send message to Kakariki20

Ja dat klopt, maar het oog wil ook wat, en de andere knaagdieren op de bodem is een heel mooi gezicht, het is een grote voliere dus ruimte zat.

Ik zelf heb de voliere gewoon los op de tegels gezet en dat bevalt prima, heb in 10 jaar vogels als hobby 1 muis ondervonden.


goulds
Website Member
Posts :865

Website Member
2010-04-30 - 16:23:46 send message to goulds

Uhm met jachtfretten verjaag je geen ratten!!En als het een beetje wil is het andersom.

Met een bunzing kan dit wel,maar is geen oplossing,vallen en gif is de enige remedie



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 202 bezoekers op de site, waarvan 5 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede