Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > Trichoglossus j. johnstoniae Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2 3
volgende >>>


Auteur Onderwerp : Trichoglossus j. johnstoniae
Daniel
Website Member
Posts :3287

Website Member
2010-04-21 - 21:20:06 send message to Daniel

Ik heb een vraagje over de Mount Apo of Johnston lori in diverse artikelen lees ik dat deze soort regelmatig gekweekt wordt, maar toch heb ik deze nog nooit aangeboden gezien. Is deze soort dan zo zeldzaam (en is het regelmatig kweken dus erg relatief). Of is dit een gevalletje musschenbroeklori en dus gewoon verdwenen.


dooren
Website Member
Posts :2443

Website Member
2010-04-21 - 21:55:31 send message to dooren

hmm laat maar weten wanneer je een koppel gevonden hebt. Nee deze liggen beslist niet voor het oprapen. Zelfs losse vogels niet.
Gert


Daniel
Website Member
Posts :3287

Website Member
2010-04-21 - 22:21:14 send message to Daniel

maar gert hoe komt dat? Zeker als ze redelijk kweken moeten ze toch wel te vinden zijn


dooren
Website Member
Posts :2443

Website Member
2010-04-21 - 23:21:17 send message to dooren

Ten eerste ze zijn stukken minder geimporteerd in het verleden dan bv. musschenbroeken.

Enkele kwekers zoals bv Neff uit Duitsland hebben wel erg goed gekweekt met deze soort. Echter het vervolg (de nakweken) zijn niet meer verder gekweekt of zeer mondjesmaat. De vogel heb ik helaas nooit zelf gehad. Maar de kweker die ze wel hadden, kweekte er in het algemeen slecht mee of hadden domme pech.

Maarja nog meer soorten zullen de komende jaren snel gaan verdwijnen.
Gert


Picolet
Website Member
Posts :975

Website Member
2010-04-22 - 10:06:09 send message to Picolet

In het Lori journaal werd destijds geschreven dat er enkele vogels door het Loro Park waren verkregen die gekweekt waren bij de Dios.

Dus maar enkele bloedlijnen, de eerste generaties kweekten goed, echter door inteelt nam de kwaliteit af trad er de letale factor op. Dus helaas een voorbeeld hoe het met zeldzame soorten kan aflopen en verdwijnen uit de collecties.

Ruud


Daniel
Website Member
Posts :3287

Website Member
2010-04-22 - 12:13:56 send message to Daniel

ah zonde en de koppels welke nu nog aanwezig zijn in diverse dierenparken (Chester,Walsrode) zelfde inteelt problemen of lopen die beter?


dooren
Website Member
Posts :2443

Website Member
2010-04-22 - 13:35:48 send message to dooren

Naar mijn weten had walsrode er 1, we hebben geprobeert deze de laten samenkomen van of voor een franse liefhebber die ook 1 vogel bezat maar dat is niet gelukt.

Ook zat er nog 1 vogel bij een nederlandse liefhebber.

Maar het valt allemaal niet mee, hoe zeldzamer hoe moeilijker het wordt.
Gert


Daniel
Website Member
Posts :3287

Website Member
2010-04-22 - 15:09:07 send message to Daniel

Zover ik weet heeft Chester 3-1 en London Zoo 2-3 (met een geboorte afgelopen jaar). En daarnaast dus Walsrode en Loro Parque. Zonde dat de soort zo verdwijnt. Misschien kunnen er van Dios zijn collectie nieuwe nakweek dieren komen al zal dat erg lastig worden.


jeroen gras
Website Member
Posts :14

Website Member
2010-04-22 - 16:12:01 send message to jeroen gras

Ik was 2 weken geleden bij iemand ook in Rotterdam om een koppel blauw bergen op te halen en die had 2 koppels Johnstoniae zitten en hij had ook een berg ornaat lories zitten alleen hij wil het niet bekend maken omdat dan gelijk iedereen gaat zitten bellen naar hem maar het waren ze wel en het waren echt prachtige vogels . alleen hij heeft er nog geen nakweek van .
Gr Jeroen


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2010-04-22 - 18:47:57 send message to Karel

Kun je van die vogels een foto maken Jeroen, en die hier plaatsen?


jeroen gras
Website Member
Posts :14

Website Member
2010-04-22 - 18:58:40 send message to jeroen gras

Ik kan daar geen foto meer van maken , ik heb bij die man de blauwe bergen gekocht en ik heb ze zien zitten er er wat over gevraagd en toen ben ik weer weg gegaan .
Dan zou ik hem moeten bellen of ik een foto mag hebben maar ik weet niet of hij dat doet .


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2010-04-22 - 19:08:19 send message to Karel

Doe je best Jeroen! wink ;) Niet geschoten is altijd mis! Wij zijn zeer nieuwsgierig.


jeroen gras
Website Member
Posts :14

Website Member
2010-04-22 - 19:49:06 send message to jeroen gras

Nou karel

Ik hem gebeld maar hij had onze gesprekken hier al zien staan en hij was er niet echt blij mee om het te lezen .
Dus die foto kan ik vergeten misschien kan jij hem e-mailen of bellen want ik krijg het niet .


dooren
Website Member
Posts :2443

Website Member
2010-04-23 - 09:19:10 send message to dooren

Ik vraag me oprecht af of deze man wel mount apo lori heeft. Mensen halen ontzettend veel soorten door elkaar, voor het zelfde geld zijn het meyer of geelgroene lori's.

Dus zonder goede foto geloof ik er geen snars van wink ;)
Gert



Fokke
Website Member
Posts :224

Website Member
2010-04-23 - 11:48:04 send message to Fokke

Ik denk dat ik wel weet om welke liefhebber in Rotterdam het hier gaat en ik denk Dat Jeroen zich vergist want die liefhebber heeft wel een aantal kopels irislorie en ik denk dat hij die verwart heeft met de Johnstoneslorie aangezien deze voor een leek veel op elkaar lijken. Maar zeker weten doe ik het natuurlijk niet.


jeroen gras
Website Member
Posts :14

Website Member
2010-04-23 - 11:59:48 send message to jeroen gras

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Hallo Gert

Deze man heeft ze echt zitten , ik ben ook zeker 2 uur bij hem geweest en alleen al een dik uur wezen kijken naar de lories omdat hij ongeveer 55 koppels lories heeft .
Deze man heeft van alles zitten maar hij is dan ook al ruim 18 jaar bezig met lories .
Ik heb soorten zien zitten van dat iedereen al dacht dat die al verdwenen waren .
zoals , zwarte lori , radja lori , meijers , puperbuik, ornaten ,johnstoniae , geelgroene , diadeem , halfmasker ,Salvadori`s , Purperbuik , mussenbroek enzo .
En geloof me gert ik kweek al 8 jaar met lories en ik weet echt wel hoe een johnstoniae er uit ziet omdat ik naar deze vogels een aatal jaar geleden op zoek was .



Pagina : 1 2 3
volgende >>>

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 179 bezoekers op de site, waarvan 3 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede