Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > aankoop ara's Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : aankoop ara's
vandenborremarc
Website Member
Posts :6

Website Member
2010-04-06 - 10:36:31 send message to vandenborremarc

Hallo,
ik zou graag dit jaar als het meezit een koppel ara's willen kopen, maar ik het vernomen dat het niet zo eenvoudig is om tekweken met ara's en vooral niet natuurbroed tedoen met ara's
klopt dit ?
welk ara's koop ik het best natuurbroed of toch een jong koppel handtamme?
ik ga binnen kort beginnen aan de bouw van de vogeliere hier van wat zijn goed afmetingen voor deze vogels binnen en buitenkooi en moet deze verwarmd worden in de winter
alle tips zijn welkom
groeten
marc


Dehing Bart
Oud Lid
Posts :8

Oud Lid
2010-04-07 - 18:21:36 send message to Dehing Bart

Geachte ,
Je kunt met beide kweken .
Maar vergeet niet het is een leuke hobby .
Als jezelf kunt kiezen ga dan voor een stel jonge handtamme .
Reden , Zijn (meestal) rustiger dan natuurbroed , Deze komen dan ook naar jou toe met natuurbroed duurd het maanden zelf jaren voor ze een nootje zullen aan nemen .
Maar behandel ze wel niet als handtamme vogels .
Ga ze niet dagelijks stelen enz want dan groeid er een band tussen jullie terwijl er een band moet groeien tussen het koppel .
Handtamme laten meestal een betere nest controlle toe .
Maar zoals ik zeg het ene stel is het andere niet .Als je nog maar start met ara's neem dan blauw gele die kweken het makkelijkste van al .
Wel een goede voeding geven en vergeet nooit de palm noten deze hebben ze echt wel nodig .
Wil je wat meer weten neem maar contact met me op .


michatje
Website Member
Posts :119

Website Member
2010-04-07 - 20:50:52 send message to michatje

hallooooo,

bij mij hebben de ara's een binnenhok van 2m x 2m
en een buitenhok van dezelfde afmeting.wat betreft de verwarming heb ik enkel een elektrische verwarming wanneer het uitzonderlijk koud is in de winter zoals dit jaar en enkel tot iets boven het vriespunt.en moesten ze eens ziek zijn dan kan je het hok opwarmen zodanig dat ze in hun vertrouwde omgeving kunnen blijven zitten.
wat betreft natuurbroed of handtamme: ik heb een koppel blauwgele van 5 jaar oud (natuurbroed) en die zijn heel druk,heb mij een koppel groenvleugels (import,2005) en die zijn gelijk handtamme,zo rustig zijn ze .heb daar momenteel jongen bij en daar kan ik inspectie doen naar de jongen wanneer ik maar wil.dus wil maar zeggen dat het bij import lang niet altijd zo is dat je er bijna niets mee kan aanvangen.hangt gewoon een beetje af van de karakters bij de betreffende vogels denk ik.hopelijk ben je er iets wijzer van geworden.
met vriendelijke groeten,
michatje


jeeg
Website Member
Posts :73

Website Member
2010-04-08 - 09:09:44 send message to jeeg

hallo,ik heb net 1 maand een koppel blgele ara's,en die zijn natuurbroed,de pop daarvan eet nu al uit me hand via de tralies.dus als je daar maar geduld mee heb kom je een heel end.ik kan ook al gewoon in de voliere gaan staan en ze blijven dan ook rustig zitten.ik woon zelf in een woonwijk en met een natuurbroed koppel gaat dat super goed tot nu toe.ik heb twee jaar geleden een handopfok koppel blgele gehad en dat was echt niet tedoen.schreeuwen als een gek.ook als ze binnen zaten en ik buiten stond.ik hoop dat je er wat aan heb.mvgt jeeg


vandenborremarc
Website Member
Posts :6

Website Member
2010-04-08 - 19:48:00 send message to vandenborremarc

hallo,
merci voor de reactie's, dus natuurbroed is goed tedoen, ik had altijd horen vertellen dat ara's zeer moeilijk hun jongen zelf groot brengen ,
wat is een goede voeding ik lees hierboven noten , wat nog fruit en groenten is totaal geen probleem welk is een goede zaadmengeling ( eventueel merk )
marc


jeeg
Website Member
Posts :73

Website Member
2010-04-08 - 23:00:55 send message to jeeg

hey marc.ik geef zelf witte molen primium.en geef elke dag twee walnoten en nog een handje gemengde noten(ongezout en ongebakken)met daarbij nog een heel klein beetje fruit en groenten.en twee keer per week eivoer en calcium door het water.mvgt jeeg


erika
Website Member
Posts :239

Website Member
2010-04-09 - 11:46:26 send message to erika

Hoi hoi
Onze ara´s krijgen loroparc mix van van versele laga. Daarnaast vaak dagelijks nog andere noten.
Elke dag krijgen ze groente en fruit (min 3 verschillende soorten) 2 keer per week eivoer er bij en 1 keer per week palmnoten.


vandenborremarc
Website Member
Posts :6

Website Member
2010-04-09 - 17:27:01 send message to vandenborremarc

extra vraagje , als ik bv een pop koop en een paar maand nadien een man vindt kan ik die daar dan nog bij plaatsen of moet ik ommiddelijk een koppel in de vogeliere plaatsen


jeeg
Website Member
Posts :73

Website Member
2010-04-09 - 17:31:54 send message to jeeg

met jonge vogels is dat echt geen probleem.je kan wel beter zorgen dat het binnen een paar dagen is.het kan wel later maar dan heeft die eene al een beetje een teratorium gekrieerd.ik heb zelf eerst de man gekocht en een dag later de pop.gelijk bij elkaar gezet en het ging gelijk goed.ik gaf van de week de pop een nootje en even later was ze het aan de man aan het geven.dus het klikt goed



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 151 bezoekers op de site, waarvan 1 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede