Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Bodembedekking Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Bodembedekking
krombekje
Website Member
Posts :72

Website Member
2010-04-05 - 19:21:12 send message to krombekje

Wie gebruikt wat in de vogelkooi of in de broedkastladen ,ik zelf gebruik beukensnippers bij de catharina en schelpenzand bij de grasparkieten.
Nu heb ik gehoort dat de kattanbak vulling ook heel goed werkt met name bij de catharina,s deze korrel neemt heel veel vocht op ,maar kan dit geen kwaad.
De beukensnippers gaan snel schimmelen.


goulds
Website Member
Posts :865

Website Member
2010-04-05 - 19:58:38 send message to goulds

kattenbak korrel stoft erg,coccidiose korrel eveneens maar kan verder geen kwaad,maiskorrel heeft ook goede werking (corbo) nadeel erg licht van gewicht.

aubiose/hennepvezel erg hoge vochtopname altijd droog maar eveneens erg licht van gewicht


krombekje
Website Member
Posts :72

Website Member
2010-04-05 - 20:04:17 send message to krombekje

Hoi goulds van de kattenbak vulling heb je een variant die niet stuift.
Waar kun je die aubiose/hennepvezel ergens kopen.


arnoniem78
Website Member
Posts :10

Website Member
2010-04-08 - 16:05:51 send message to arnoniem78

Ik heb zelf de maïs geprobeerd, en dat ging bij mij prima. Wat is het probleem van het lichte gewicht?


goulds
Website Member
Posts :865

Website Member
2010-04-08 - 18:21:49 send message to goulds

probleem van licht is dat bij opvliegen enzo veel naast kooien valt,verder is het prima spul en je mag het in de gft bak gooien.

Bij ons krijg je aubiose bij boerenbond,aveve,en wordt in paardenwereld veel gebruikt.grote baal kost tussen 10 en 15 euro.je kunt daar erg lang mee doen


somlak
Website Member
Posts :4

Website Member
2010-04-08 - 19:48:48 send message to somlak

Hallo.Ik heb een vogelvoliere die niet echt profesioneel gebouwd is.
Ik ben hobbykweker van grijze roodstaarten
In de nachthokken gebruik ik beukensnippers. Maar als het regent komt via het inloopluikje water binnen en dat is binnen één week een smeerboel.
Ik had al overwogen om kattenbaksteentjes er in te gooien maar weet/wist niet of dit evt.schadelijk is voor de vogels.Daarnaast heb je grof en fijne kattenbakvulling.Wat raden jullie mij aan??
In de buitenvoliere is gewoon aarde met heel veel onkruid. Ik wilde daar cocosdoppen ingooien.Groeit het onkruid in ieder geval niet zo snel. Is diet een goed idee naar jullie mening?? Graag respons/advies


krombekje
Website Member
Posts :72

Website Member
2010-04-11 - 09:31:14 send message to krombekje

goulds bedankt nog voor het mailtje


krombekje
Website Member
Posts :72

Website Member
2010-04-11 - 09:35:13 send message to krombekje

Hoi somlak als ik jouw was zou ik toch proberen de lekkage te verhelpen want dat is natuurlijk nooit goed.
De beukensnippers kan ook net zo als de kattenbak vulling maar dan denk ik wel de soort die niet stuift natuurlijk.(eigen gezondheid telt ook) en wat betreft de cocosdoppen daar heb ik geen ervaring mee.
Groetjes krombekje


arjandaf
Website Member
Posts :980

Website Member
2010-04-11 - 09:54:20 send message to arjandaf

cocosdoppen tegen onkruid die dingen schijnen ( in de onderste laag ) te voeden dus ook onkruid lijkt mij het tegenovergestelde van wat je zoekt voor zeg 13 € heb je een schoffel en of ander tuin gereedschap . het is mooi weer dus succes
gr arjan


maewim
Website Member
Posts :159

Website Member
2010-04-11 - 11:29:33 send message to maewim

waarom leg je er geen zeoliet in het is de eertse keer een beetje duurder maar dan ben je gerust
korrels 3-5 en zeoliet 95%


mijnkaketoes.nl
Oud Lid
Posts :2103

Oud Lid
2010-04-11 - 13:34:53 send message to mijnkaketoes.nl

helemaal mee eens , gebruik het al jaren


Asura
Website Member
Posts :282

Website Member
2010-04-11 - 13:39:53 send message to Asura

Ik wil even waarschuwen voor het gebruik van kattenbakvulling: mijn vader heeft dat een tijdje geprobeerd bij zijn grasparkieten, maar die werden er "ziek" en lusteloos van. De kanaries daarentegen leken er geen last van te hebben, maar ik zou zelf het risico niet nemen en gewoon schelpenzand of beukensnippers of iets dergelijks kiezen.



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 198 bezoekers op de site, waarvan 7 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede