Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > overstap goulds naar meyers / bonte boer / ruppels Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : overstap goulds naar meyers / bonte boer / ruppels
chelsea
Website Member
Posts :2

Website Member
2010-03-28 - 18:34:41 send message to chelsea

Hallo,

Sinds vorig jaar voorjaar heb ik een voliere in de tuin, waar op dit moment allemaal gouldamadines in zitten en chinese dwergkwartels. De voliere staat in een beschutte hoek tegen een berging aan in een L-vorm. Totale oppervlakte is 4,5 meter, 1 meter breed en tegen de 2 meter hoog. (dit is inclusief 2 nachthokken).
Nu is het een aluminium groene voliere, met groen gaas van de maat 12,7 / 1,25 (groen gecoat gaas).
Nu is mijn vraag; is het mogelijk om in deze voliere ook poicephallus-soorten te gaan huisvesten? Is het gaas sterk genoeg, kan de coating geen kwaad, en is de ruimte geschikt om 2 koppel te huisvesten? De voliere kan namelijk gesplitst worden in 2 x 1 en 2,5 x 1 (inclusief nachthokken weliswaar. Of kunnen ook meerdere koppels in 1 open voliere?

Zoals je ziet een hoop vragen... en ik hoop hier antwoorden te kunnen krijgen.

Dankjulliewel alvast,
Chelsea


lorikwekerij
Website Member
Posts :240

Website Member
2010-03-28 - 21:58:09 send message to lorikwekerij

Dit bericht is 2 keer gewijzigd

hallo de gaas lijkt mij niet geschikt om er bb's ruppels of meijers achter te huisvesten
het beste is om de gaas te vervangen door gaas van 19mm keer 19mm keer 1.45mm dik
en wat de afmeting van het hok betreft dit kun je gerust in 2 aparte afdelingen maken
maar ik zou geen twee koppels bb's meijers of ruppels bij elkaar plaatsen tijdens de broedtijd in deze afmeting
ik ken kwekers die ze wel bij elkaar plaatsen buiten de broedtijd wat volgens hun wel goed gaat
maar hier heb ik zelf geen ervaring mee
en mischien kun je foto's plaatsen zodat we een indruk krijgen van de betrefende voliere

mvg willem


kakatoe
Website Member
Posts :771

Website Member
2010-03-28 - 22:03:25 send message to kakatoe

Willem waarom kun je geen 2 koppels bonte boeren tijdens de broedtijd bij elkaar zetten?


meyer
Website Member
Posts :1390

Website Member
2010-03-28 - 22:23:18 send message to meyer

Niet uitlokken kakatoe, dat het bij jou in één geval wel is gelukt wil niet zeggen dat je elk koppel bij elkaar kunt plaatsen. Hierdoor zou een nieuwe liefhebber van deze soort al snel zijn vogels kwijd kunnen raken.

Groeten Meyerwink ;)


kakatoe
Website Member
Posts :771

Website Member
2010-03-29 - 08:44:22 send message to kakatoe

Wat niet uitlokken?
Ik lok niet uit ik stel alleen maar een vraag
ik ga er verder ook niet op in wat jij schrijft en onwaarheden verteld.
Het is zo je kunt wel degelijk in kolonie kweken met bonte boeren ruppels en meerdere van de ze familie bij elkaar in.
Ik weet dat het bij en in de ogen van meyer niet kan en mogelijk is.
Hij jou ook niet die info verstrekt die je dan nodig bent


swanny
Website Member
Posts :312

Website Member
2010-03-29 - 09:23:00 send message to swanny

Je kunt met meerdere koppels poicephalus niet kweken in een ruimte die jij omschrijft. Dat gaat je zeker dode vogels kosten. Zolang ze niet broedrijp zijn zal het geen probleem zijn, maar zodra de vogels broedrijp zijn krijg je problemen. Je voliere splitsen in 2 aparte kooien is een goede optie. Wel dubbel gaas gebruiken of de ruimte tussen de 2 vluchten dicht maken zodat ze elkaar niet zien met bv trespa. De gaas inderdaad vervangen zoals al is aangegeven, want je huidige gaas voldoet niet. Als de vogels elkaar kunnen zien omdat je tussen de vluchten gaas gebruikt zou ik voor vogels kiezen die wat verder uit elkaar liggen als (onder)soort. Meyers lijken best veel op ruppels, ik zou dus of voor meyers kiezen of voor ruppels en die combineren met bonte boer of jardine. Als beginner raad ik je de meyer aan en niet de ruppel, omdat een ruppel toch wat gevoeliger is
veel plezier met je poicephalussen in de toekomst


chelsea
Website Member
Posts :2

Website Member
2010-03-29 - 21:27:45 send message to chelsea

Dankje voor jullie reacties... het is allemaal een stuk duidelijker..
Dat wordt dus een andere voliere allereerst... En voor veiligheid.. gewoon 1 koppel huisvesten.

Bedankt nogmaals..

Gr. Chelsea



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 239 bezoekers op de site, waarvan 2 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede