Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > ventilatie Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : ventilatie
bboer
Website Member
Posts :93

Website Member
2010-03-08 - 11:37:34 send message to bboer

Ik heb net een nieuw hok gezet voor vogels hierin komen een aantal kweekkooien en nachthokken. Het hok is 3 bij 3, mijn vraag is. Is een schuifje in de deur en een ventilator in het dak voldoende? Of kan het beter op een andere manier. gr Bboer


paintim
Website Member
Posts :1049

Website Member
2010-03-08 - 11:58:53 send message to paintim

Ik weet niet wat je verstaat onder een schuifje in de deur. Een behoorlijk rooster of anders de deur op een kier.
Vr.groeten
ANTONI


arjandaf
Website Member
Posts :980

Website Member
2010-03-08 - 14:29:03 send message to arjandaf

1 of 2 ventilatie roostertjes in de onderkant van je deur is genoeg / de deur open betekend alleen meer tocht. 2 gaatjes en een ven in het plafond is genoeg

arjan


freddy321
Website Member
Posts :377

Website Member
2010-03-08 - 14:53:24 send message to freddy321

goeie vraag bboer ,
ik vraag me ook wel eens af ,wat is het vershil tussen ventilatie en tocht.
je zal toch moeten ventileren maar als de wind op het rooster staat tocht het als een gek


Rogert
Website Member
Posts :1303

Website Member
2010-03-08 - 16:04:48 send message to Rogert

Het is puur de plaatsing van de ventilator ten op zichten van de roosters. Dus als je ventileert en de lucht wordt via de schuiven aan of afgevoerd kun je hinderlijke tocht voor je vogels hebben.

Je kan beter "langs" je volière ventileren als "door". Maar dit lukt je toch niet, want de schuiven heb je altijd open. En de lucht gaat toch via de makkelijkste weg naar buiten.

Je kan er alleen maar voor zorgen dat je vogels voldoende plek hebben om uit de tocht te gaan zitten, of je moet de afstand tussen ventilator en schuif kort houden.
Maar als je een schuif monteert kun je deze het beste NIET in het midden van je volière monteren. Zo kunnen de vogels zowel binnen als buiten uit de tocht zitten.

Heb je een gesloten kweekruimte dan is het raadzaam om bv door de bovenkant van de deur verse lucht in te blazen en door dezelfde deur onderin de oude lucht af te voeren.

Maar het blijft een moeilijke zaak om het goed voor elkaar te kunnen krijgen.


paintim
Website Member
Posts :1049

Website Member
2010-03-08 - 20:52:07 send message to paintim

Ik heb al jarenlang de deur van de kweekruimte gewoon een stukje openstaan.
Wat tocht? Als er niets tegenover elkaar open staat is er geen tocht.
Vr.groeten
ANTONI


arjandaf
Website Member
Posts :980

Website Member
2010-03-08 - 21:56:38 send message to arjandaf

ventileren doe je het beste met de gaten NIET tegen over elkaar dus een deur is best een groot gat he waardoor de kans op tocht flink toeneemt aan de ene kant boven in een ventilatie gat en in bv de deur onderin 1 of 2 gaten is het beste

arjan


bert1974
Website Member
Posts :754

Website Member
2010-03-09 - 05:00:10 send message to bert1974

dat ben ik absoluut niet met je eens.
ventileren werkt juist alleen maar als je een vorm van trek in de lucht veroorzaakten dat doe je het beste door aan de ene kant een gat onder in te maken en aan de gevel er tegen over een gat boven in te maken.
twee gaten aan de zelfde gevel veroozaakt geen beweging in de lucht en zal dus ook niet werken.
een ventilator is op zich ook een prima ding want die versterkt de circulatie alleen maar.

groet bert


andre22
Website Member
Posts :68

Website Member
2010-03-09 - 08:38:57 send message to andre22

Een manier om te kijken hoe de ventilatie werkt is om een beetje rook in de ruimte te blazen. Je ziet dan vanzelf waar de rook heen gaat, zo gaat de lucht normaal gesproken dan dus ook. Uiteraard wel uitkijken voor de vogels.


arjandaf
Website Member
Posts :980

Website Member
2010-03-09 - 08:44:57 send message to arjandaf

ja bert het werkt niet maar je zegt pressies het zelfde .

om het kort te houden NIET je gaten tegenoverelkaar


bboer
Website Member
Posts :93

Website Member
2010-03-10 - 16:55:03 send message to bboer

bedankt voor de reacties. er komt gewoon een rooster in de deur, en een ventilator in de achterwand of dak. maar eerst maar even isoleren beton storten en stroom er heen trekken. gr bboer



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 219 bezoekers op de site, waarvan 0 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede