Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > Cites Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Cites
Picolet
Website Member
Posts :975

Website Member
2010-02-21 - 10:30:37 send message to Picolet

Ik de collectie hebben wij verschillende Lijst 1 vogels.

Wat ik me afvraag waarom de vogels die nagekweekt worden met naam en toenaam van de eigenaar moeten worden vermeld op het gele cites formulier.

Is hier dan geen bescherming van persoonsgegevens van toepassing?

De vogels kunnen ook doorverkocht worden, inclucief papieren en zo kunnen de gegevens inclusief adres in handen komen van mensen met verkeerde bedoelingen.

Dus eigenlijk waarom geen eigenaarscode die bij het ministerie alleen bekend is en niet bij derden?

Zijn er meer kwekers die de te naam stelling op het cites document ook een probleem vinden ?.

Groeten,

Ruud


maewim
Website Member
Posts :159

Website Member
2010-02-21 - 10:44:28 send message to maewim

in england is het al daar staan geen gegevens meer op cites
dus binnen een jaar of tien komt dat hier ook wel


mijnkaketoes.nl
Oud Lid
Posts :2103

Oud Lid
2010-02-21 - 10:46:13 send message to mijnkaketoes.nl

Voor zover ik weet ligt dat idee ook bij het ministerie wellicht even mailen naar het cites buro. Maar inderdaad zal wel weer een paar jaar duren.


jboe
Website Member
Posts :89

Website Member
2010-02-22 - 23:14:49 send message to jboe

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Hallo Ruud,

Ik vind dat je helemaal gelijk hebt mbt de bescherming van persoongegevens.

Bij sexbewijzen heb je iig nog de keuze om het adres wel dan wel niet op het certificaat te laten zetten.

Ik heb laatst ook een agendapunt bij de NBvV laten landen mbt de adresgegevens ed in de TT catalogus.

Als je eigenaar van deze "cites vogel" blijft is er niets aan de hand, maar bij verkoop gaat idd je adres ed het circuit in.

Wellicht dat een berichtje naar het ministerie een en ander kan verduidelijken of veranderen..

een eigenaarscode zou ook een sofinummer kunnen zijn, net als bij de eur cultuurvogels, maar of je daar happig op moet zijn...

en dan uiteraard nog de vraag: hoe prive zijn de gegevens gerelateerd aan je sofinummer dan nog.
Ringenbestellen (eur cultuurvogels) bij de NBVV gaat tegenwoordig ook al op sofinummer, weer een plaats waar sofinummer en persoonlijke gegevens worden gekoppeld...

grtjs

Jody



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 153 bezoekers op de site, waarvan 3 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede