Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Bourkes Mutaties Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Bourkes Mutaties
DenisdeV
Oud Lid
Posts :153

Oud Lid
2004-07-20 - 20:25:07

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Ik ben een beginner met Bourkes,en heb gelijk wat interessante zaken bij de hand :
- ten eerste werd me verteld dat Bourkes binnen het jaar absoluut niet broed/geslachtsrijp zijn. Heb ik een handtamme uit december,die zit sinds 2 weken op eieren
- ten tweede werd me bezworden grote gesloten nestkasten aan te bieden aangezien ze holenbroeders zijn. Heb ik een handtamme die gaat gewoon eerst in de aluminium voerbakjes zitten,en daarna onderin de voliere in een hoekje onder de zitstokken.......
- ten derde had ik een roze man en een lachs pop gekocht. Heb ik een handtamme roze die op de eieren zit......

Nou ja goed,de natuur gaat zijn gang en houdt je niet tegen,hartstikke leuk allemaal. Of zou de handtamheid de veroorzaker zijn van dit niet natuurlijke gedrag ??

Alleen nu ben ik benieuwd wat ik hieruit kan verwachten kwa mutatie (er zijn 2 eieren bevrucht,dus het lijkt te gaan lukken) dus lachs * roze = ???
En is er een gerede kans dat de vogels hun jongen zelf groot kunnen brengen,of kan ik beter Bambix en spuit in gaan slaan ?



leekgloster
Website Member
Posts :249

Website Member
2004-07-20 - 21:02:42

home.wanadoo.nl/neophema/

Kijk eens op deze site daar worden een hoop mutatie's behandeld


DenisdeV
Oud Lid
Posts :153

Oud Lid
2004-07-20 - 22:08:26

Dank voor de tip,echter of ik kijk er overheen of de naamgeving is niet gestandaardiseerd want ik kan de lachs niet terugvinden.......



Ramon
Website Member
Posts :476

Website Member
2004-07-21 - 15:29:57

Een lachs is een opalinepastel en een rose is een opaline.
Dus jouw koppel is Opalinepastel x opaline. Pastel vererft recessief dus alle jongen die uit dit koppel komen zijn opaline en split voor pastel. Tenminste als jouw pop géén split pastel is, want dan kweek je nml. ook opalinepastel terug.

Groeten, Ben.


DenisdeV
Oud Lid
Posts :153

Oud Lid
2004-07-21 - 17:35:55

Perfect! Dankjewel



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 128 bezoekers op de site, waarvan 0 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede