Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Kortgewiekte vleugels laten groeien Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Kortgewiekte vleugels laten groeien
Toet
Oud Lid
Posts :2

Oud Lid
2004-07-20 - 14:29:23

Ik zoek informatie en tips om gekortwiekte vleugels weer zo snel mogelijk aan te laten groeien.

Ik heb van iemand twee handtamme kauwtjes overgenomen. Van de verzorging van kauwtjes weet ik alles, dat is geen probleem, ik verzorg al bijna mijn hele leven kauwtjes en kraaien.
Nou wil ik ze zo snel mogelijk buiten laten vliegen, maar tot mijn schrik heeft de vorige eigenaar van allebei één vleugel gekortwiekt.
Waar doe ik nou goed aan? De andere vleugel ook kortwieken (nu vliegen ze steeds scheef)? Of aan beide kanten de slagpennen uittrekken,zodat deze sneller aangroeien?
Wie heeft tips voor me?
Dus graag alleen tips over het kortwieken, ik hoef geen tips over buiten laten vliegen e.d.
Dat gaat al meer dan tien jaar zonder problemen.
Alvast heel erg bedankt!


verkoulen2
Oud Lid
Posts :8

Oud Lid
2004-07-23 - 17:20:41

de vleugels die geknipt zijn vallen uit bij de rui.dan kun je de nieuwe al zien zitten .Als je hun nu goed wilt laten vliegen dan moet je beiden kanten hetzelfde knippen.Succes Riny


verkoulen2
Oud Lid
Posts :8

Oud Lid
2004-07-23 - 17:22:15

ik zou ze niet uittrekken want er zitten bloedpennen bij en dat stopt niet.wees voorzichtig. Riny


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2004-07-23 - 18:25:39

Waarschijnlijk hebben ze net geruid, dus is er na de rui gewiekt. Tot de volgende rui wachten, betekent waarschijnlijk tot volgend voorjaar wachten.
Je kunt de pennen trekken, maar dat kun je beter even door iemand laten voordoen die het vaker gedaan heeft.


dooren
Website Member
Posts :2443

Website Member
2004-07-23 - 18:45:03

Zeer verstandige woorden karel,
Het verkeerd uittrekken oid zou kunnen veroorzaken dat de veer er gedraai of scheef uit kan groeien omdat de veerfolie (basis) is beschadigd.
Groet gert


dooren
Website Member
Posts :2443

Website Member
2004-07-23 - 18:45:44

Zeer verstandige woorden karel,
Het verkeerd uittrekken oid zou kunnen veroorzaken dat de veer er gedraai of scheef uit kan groeien omdat de veerfolie (basis) is beschadigd.
Groet gert



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 195 bezoekers op de site, waarvan 7 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede