Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > observatie camera in het vogelhok Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : observatie camera in het vogelhok
ej roelofs
Website Member
Posts :261

Website Member
2010-01-23 - 22:49:44 send message to ej roelofs

hallo,
ik ben op zoek naar een observatie camera in mijn vogelhok,ik wil graag mijn vogels observeren met een camera via mijn laptop
moet wel draadloos,omdat ik geen kabels meer kan trekken,mijn vogelhok staat ong.30 meter van mijn woning
wie heeft er tips waar ik op moet letten bij het aanschaffen van zo'n camera

mvg erwin


Goffi
Website Member
Posts :48

Website Member
2010-01-24 - 00:45:10 send message to Goffi

hoi erwin ik heb een simpel setje gekocht van de week bij de media markt en de praxis verkoopt ze nu ook camera met een los beeldscherm alles geheel draadloos voor 75 euro werkt perfect!


mijnkaketoes.nl
Oud Lid
Posts :2103

Oud Lid
2010-01-24 - 07:34:30 send message to mijnkaketoes.nl

Dit bericht is 2 keer gewijzigd

Mijn ervaringen met draadloze camera's zijn ronduit slecht. Waarbij de camera waar men hier op arena mee adverteert wel de slechtste/minste was. Ik heb 3 systemen gehad in het verleden.Binnen gaat het nog wel

Mijn volieres staan ongeveer 15 meter vanaf mijn huis. Continu flikkeringen en vaak geen signaal. Er zaten slechts 2 muren tussen en als de buren bepaalde apparatuur aanhadden dan kon ik het wel weer schudden.

Ik had geen zin om een gleuf te graven en de bestrating opnieuw te doen. Dus ik he het volgende gedaan. Vanaf het hok een ruime pvc buis (electra) langs de onderkant van de schutting gemaakt en vandaar binnen laten komen in het huis. Kabels door de buis getrokken en hoppa nu 3 camera;s op IP aangesloten. Nu kan ik waar ik ook maar egens een computer staat de vogels (in kleur) zien. Ook makkelijk als je tijdens je vakanie de boel eens even wil checken.

gr

Henk


Galah
Website Member
Posts :88

Website Member
2010-01-24 - 09:00:16 send message to Galah

Dit bericht is 2 keer gewijzigd

Ik heb een deel van mijn vogels zitten op ongeveer een 15-20m van het huis. De draadloze camera die daar hangt doet niks anders dan storen, flikkeren, ruis geven,..... en er staan niet eens obstakels tussen! Enkel een raam.

Op de doos van deze camera stond: werkt perfect voor een afstand tot 75m, en hij werkt op 15m nog niet eens half!

Mijn ervaringen over draadloze camera's? (en heb er al een stuk of 5 gehad)
DIKKE ROMMEL!

Ik ga mij nu binnenkort een nieuw cameraset aanschaffen,met kabel. 4 camera's die dag en nacht opnemen op een harde schijf. Kost stukken meer, en is ook nog een heleboel werk om de kabels weg te werken, maar dan heb je wel deftige en betrouwbare camera's.

Die IP-camera's kan ik wel iedereen aanraden, werkt perfect.


Goffi
Website Member
Posts :48

Website Member
2010-01-24 - 10:34:35 send message to Goffi

vreemd hoor ik heb echt het goedkooste setje wat er is wel niet in kleur dan maar werkt echt goed ik sta versteld alsik dit zo lees!


ej roelofs
Website Member
Posts :261

Website Member
2010-01-24 - 12:50:23 send message to ej roelofs

als ik het zo hoor zit er dus wel veel verschil in,als ik het met kabels uitvoer,moet ik dan een kabel trekken tot aan mijn computer,of moet het naar mijn router?
liefst wil ik toch draadloos,maar ja de afstand is wel 30 mtr
gr erwin


ej roelofs
Website Member
Posts :261

Website Member
2010-01-24 - 12:50:30 send message to ej roelofs

als ik het zo hoor zit er dus wel veel verschil in,als ik het met kabels uitvoer,moet ik dan een kabel trekken tot aan mijn computer,of moet het naar mijn router?
liefst wil ik toch draadloos,maar ja de afstand is wel 30 mtr
gr erwin


johanblok
Website Member
Posts :1971

Website Member
2010-01-24 - 13:28:15 send message to johanblok

Met een wifi camera en een wat betere antenne en/of sterker zendvermogen zou het moeten kunnen lukken. Voordeel van een wifi camera is dat er tal van produkten verkrijgbaar zijn met een sterker zendvermogen en betere antennes.


westerhaar
Website Member
Posts :82

Website Member
2010-01-24 - 13:33:38 send message to westerhaar

he erwin.
ben je nu al te lui om naar het vogelhok te lopen.laugh :Dlaugh :D


ej roelofs
Website Member
Posts :261

Website Member
2010-01-24 - 16:09:14 send message to ej roelofs

heeft iemand nog merken/types voor mij om ze op te zoeken via internet


Goffi
Website Member
Posts :48

Website Member
2010-01-24 - 17:03:46 send message to Goffi

ik heb zelf de elro cs96s groetjes jeroen


tropic
Website Member
Posts :755

Website Member
2010-01-24 - 18:25:43 send message to tropic

Volgens mij krijg je, als je draadloze cameras bij vogelverblijven gebruikt, steeds ontzettende storingen.
Waarom?? tussen de camera en je huis, bevinden zich één of meerdere verticale volieredraad stukken die als het ware een net vormen. Dit net veroorzaakt de storing. Ikzelf kan kijken als de camera achter één volieredraad hangt. Hang ik hem echter achter drie volieredraden is het gedaan met kijken.
Verder maken we nog met z'n allen gebruik van draadloos internet, draadloze telefoon, draadloze stopcontacten,.... enz. wat allemaal storingen meebrengt of kan meebrengen. Vandaar, hoeveel moeilijker het ook is om te plaatsen, cameras met bedrading tot aan een scherm.
Eventueel met bewegingsmelders enz. Het enige probleem wat ik momenteel ondervind is om de juiste verlengsnoeren te vinden bij mijn cameras. Er is slechts 20 meter snoer bij, en dat is snel opgebruikt.


tropic
Website Member
Posts :755

Website Member
2010-01-24 - 18:26:02 send message to tropic

Volgens mij krijg je, als je draadloze cameras bij vogelverblijven gebruikt, steeds ontzettende storingen.
Waarom?? tussen de camera en je huis, bevinden zich één of meerdere verticale volieredraad stukken die als het ware een net vormen. Dit net veroorzaakt de storing. Ikzelf kan kijken als de camera achter één volieredraad hangt. Hang ik hem echter achter drie volieredraden is het gedaan met kijken.
Verder maken we nog met z'n allen gebruik van draadloos internet, draadloze telefoon, draadloze stopcontacten,.... enz. wat allemaal storingen meebrengt of kan meebrengen. Vandaar, hoeveel moeilijker het ook is om te plaatsen, cameras met bedrading tot aan een scherm.
Eventueel met bewegingsmelders enz. Het enige probleem wat ik momenteel ondervind is om de juiste verlengsnoeren te vinden bij mijn cameras. Er is slechts 20 meter snoer bij, en dat is snel opgebruikt.



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 201 bezoekers op de site, waarvan 8 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede