Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > thee?? Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : thee??
michiel_1992
Website Member
Posts :326

Website Member
2010-01-18 - 21:32:03 send message to michiel_1992

welke soort thee mag ik aan wildzang en exoten geven en moet ik deze gewoon geven of zeer fel aanlengen met water
met dank


whitebulldog
Oud Lid
Posts :1314

Oud Lid
2010-01-18 - 21:46:50 send message to whitebulldog

pikwick thee laugh :Dlaugh :Dlaugh :Dlaugh :Dlaugh :Dlaugh :Dlaugh :D


whitebulldog
Oud Lid
Posts :1314

Oud Lid
2010-01-18 - 21:47:23 send message to whitebulldog

sorry geintje, ik zou brandnetel thee geven als je thee wiltgeven, maar met welke bedoeling wil je de thee geven?


whitebulldog
Oud Lid
Posts :1314

Oud Lid
2010-01-18 - 21:52:42 send message to whitebulldog

misschien heb je hier wat aan:
Ik heb in het verleden al een aantal middeltjes geprobeerd zoals appelazijn maar dit gaf nooit het effect dat ik wilde.Bij infectie moet je dan je toevlucht zoeken naar geneesmiddelen die wel werken maar helaas maar van korte duur.Tot ik bij een kweker langs ging van allerlei vogelsoorten en ik zag dat zijn vogels allemaal in topconditie zaten.Toen ik vroeg wat hij ze gaf zei hij : kruidenthee...nu ja hij heeft verschillende soorten maar zijn hoofdthee is oregano die hij elke weekdag door het drinkwater doet gans het jaar door...ik doe het nu z'on 2 maanden en ik moet zeggen dat mijn vogels erop vooruit gegaan zijn,zelfs enkele waarbij ik al alles geprobeerd had en nog weinig hoop voor was worden steeds beter.Hoe langer je het verstrekt hoe sterker je bestand wordt...voorwaarde is wel dat je stopt met antibiotica en andere geneesmiddelen.

Eigenschappen van oregano : bestrijdt vele bacteriën zoals salmonella, E-coli, Campylobacterie, pasteurellastammen en streptokokken. Veel vormen van schimmels, coccidiën en parasieten zoals trichomonaden ('t geel) zijn niet bestand tegen de snelle en zuiverende werking van dit product. Resistentie van bacteriën is niet mogelijk.

Het wordt tegenwoordig ook al met succes toegepast in de pluimveesector en de werking(op salmonella en e-coli) is effectief bewezen met wetenschappelijke proeven.Of het ook werkt tegen schimmels ed...durft ik me niet over uit te spreken daar er tot nu toe geen wetenschappelijke testen op gedaan zijn.

Er zijn nog vele natuurlijke kruiden maar daarmee moet je voorzichtig mee omgaan en is niet zo op 1,2,3 uit te leggen.

Ik gebruik de oreganothee van Blubke maar een ander merk zal ook wel voldoen...de dosering is 15ml/l water.(als startdosering moet je wel eerst 14 dagen continu verstrekken)

dit stond onder het kopje "appelazijn"in de rubriek kweek en verzoring


roodmus
Website Member
Posts :1338

Website Member
2010-01-19 - 16:55:59 send message to roodmus

Klinkt interresant.

leg mij eens uit hoe je dat maakt en hoe je dat geeft.

Hoor het graag.


michiel_1992
Website Member
Posts :326

Website Member
2010-01-19 - 17:22:30 send message to michiel_1992

is het ook voldoende als men de vogels
bv op woensdag en zaterdag thee geeft


R.D.
Website Member
Posts :44

Website Member
2010-01-19 - 21:25:08 send message to R.D.

Hallo Allemaal.

Je koopt de verschillende krijden, en laat ze weken in water[heet],Doe dit door het drinkwater.
Ik koop het altijd bij dit berdrijf. berdrijf.http://parrotparadise.eu/index.php?page=shop.browse&category_id=5&option=com_virtuemart&Itemid=1
Kijk maar eens je kunt er altijd van leren.

Groeten Richard.


P.Rooth
Website Member
Posts :2793

Website Member
2010-01-23 - 18:01:11 send message to P.Rooth

Hallo
Thee is een goed middel en oreganothee had ik nog niet eerder van gehoord zal dat proberen .
Oregano kan ook in de tuin/bloempot gezaaid/geplant en de plant als groenvoer verstrekken .
Persoonlijk voer ik liever vers dan gedroogd maar is gemakkelijker te bewaren .

Paul


R.D.
Website Member
Posts :44

Website Member
2010-01-23 - 18:20:24 send message to R.D.

Paul.

Het klopt dat vers de voorkeur heeft, maar dan moet je er wel 100% zeker van zijn dat het biologisch is. En als je er thee van maakt dan moet het volgens mij gedroogd zijn.

Richard.


P.Rooth
Website Member
Posts :2793

Website Member
2010-01-23 - 19:32:46 send message to P.Rooth

Hallo Richard

Ben altijd sceptisch als er 'biologisch ' voor een produkt staat want hoe kan ik controleren of het wel echt biologisch is .

Vandaar ik voor mijn volieres een kruidentuintje heb waar nu ook oregano in geplant wordt aangezien ik er zaad van gekocht had en er plantjes van heb die echt biologisch zijn zonder kunstmest en rare besproeimiddelen die volgens mij gebruikt worden om planten die in tuincentra e.d. verkocht worden mooi te krijgen/houden

In bloempotten/bakken kan ook makkelijk gezaaid en van geoogst worden daarbij kan je de blaadjes zelf ook drogen zodat je 100% zeker weet dat er geen rommel in zit .

Paul


R.D.
Website Member
Posts :44

Website Member
2010-01-23 - 20:01:47 send message to R.D.

Paul.

Zo weet je zeker dat het 100% biologisch is, een andere zekere zaak zijn de reform winkels. Daar zijn vaak biologische produkten te koop, je moet ze niet in tuincentra's halen nee.

Richard.


whitebulldog
Oud Lid
Posts :1314

Oud Lid
2010-01-23 - 23:57:38 send message to whitebulldog

Dit bericht is 2 keer gewijzigd

quote
--------------------------------------------------------------------------------
Hallo Richard

Ben altijd sceptisch als er 'biologisch ' voor een produkt staat want hoe kan ik controleren of het wel echt biologisch is .

Vandaar ik voor mijn volieres een kruidentuintje heb waar nu ook oregano in geplant wordt aangezien ik er zaad van gekocht had en er plantjes van heb die echt biologisch zijn zonder kunstmest en rare besproeimiddelen die volgens mij gebruikt worden om planten die in tuincentra e.d. verkocht worden mooi te krijgen/houden

In bloempotten/bakken kan ook makkelijk gezaaid en van geoogst worden daarbij kan je de blaadjes zelf ook drogen zodat je 100% zeker weet dat er geen rommel in zit .

Paul

begrijp jou bezorgdheid heel goed, maar als we nu eens eerlijk zijn;hoeweten we waar en hoe de zaden verbouwd zijn die we aan onze vogels geven ( ik heb zelf gezien hoe ook vrachtwagens met zaden&kruiden ( ook voor menselijke consumptie)vervoerd werden in containers uit o.a china, en dan doen de genen die het opslaan/verwerken eerst een meting achter in de container alvorens die open mag (ivm gevaarlijke gassen). dus je kan bij het een wel heel erg zijn op "biologisch"en 100% zeker er van willen zijn, wat ik er mee wil zeggen is dat je dan heel je voeding beter biologisch kan geven, want anders krijgen ze de "gevaarlijke"stoffen evengoed nog binnen via een andere weg.Dus zou je de thee helemaal biologisch verstrekken , maar krijgen ze de rotzooi bijv via het zaad binnen, of het eivoer, of het fruit, of de bodembedekking etc etc.


P.Rooth
Website Member
Posts :2793

Website Member
2010-01-24 - 19:53:53 send message to P.Rooth

Hallo whitebulldog

Je hebt helemaal gelijk dat we niet weten waar alle zaden die verstrekt worden vandaan komen en hoe ze gekweekt enz zijn .

Dan is oregano op welke wijze dan ook verstrekt een welkome aanvulling om zoveel mogelijk kwalijke stoffen/bacterieen te bestrijden .

Paul


whitebulldog
Oud Lid
Posts :1314

Oud Lid
2010-01-26 - 18:57:28 send message to whitebulldog

ja, jou insteek begrijp ik zeer goed.
Toch ebn ik ook wel van mening dat er een soort van resistentie kan optreden tegen gif/bestrijdingsmiddelen, hoe kan het anders dat men om bepaalde insecten/parasieten/ het geel etc etc steeds meer, en sterkere dosis nodig heeft? Als je iets in mindere hoeveelheid binnen krijgt, ( verzwakt) raak je er denk ik vanzelf "resistent"tegen.
Kijk eens hoe muizen naar hartelust van het huis tuin&keueken muizengif eten zonder dood te gaan. Pas bij sterker gif heeft het uitwerking.
Ik denk dat als je vogels niet altijd biologisch voedsel binnenkrijgen, dit direct erg veel schade hoeft te geven. Let wel ik zeg hoeft, want je weet natuurlijk nooit wat er op zit.
En uiteraard is onbespoten beter dan bespoten natuurlijk.


michiel_1992
Website Member
Posts :326

Website Member
2010-01-31 - 16:39:01 send message to michiel_1992

kan je eigenlijk ook gewoon de oregano keukenkruiden gebruiken voor de vogels?


P.Rooth
Website Member
Posts :2793

Website Member
2010-02-01 - 17:53:49 send message to P.Rooth

Lijkt mij wel als het goed voor mensen is zal het ook goed voor dieren/vogels zijn .

Wel biologisch natuurlijk

Paul



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 145 bezoekers op de site, waarvan 0 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede