Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > waarom is voor jou de show in apeldoorn een suc6 (of niet) Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2
volgende >>>


Auteur Onderwerp : waarom is voor jou de show in apeldoorn een suc6 (of niet)
denegon
Website Member
Posts :1792

Website Member
2010-01-16 - 15:57:06 send message to denegon

Hallo van daag weer bij de show in apeldoorn geweest en ik vond het weer een suc6.
De redenen hier voor waren voor mij ten eerste dat onze jelle van de verkoopster van de parrot avenue een puzzel kreeg dus het manneke helemaal blij.
al de andere redenen in snel trein vaart:
reinold tegenkomen (liz) van vogelarena een rustige kerel die leuk probeert te gaan kweken met rosellas. bakkie doen met daniel en ferry die ik al een tijd niet had gezien en leuk om te horen dat met erwin (ejroelofs van vogelarena) zijn caiques het wel lekker loopt en dat hij goede hoop heeft op de eerste eieren.
o ja er waren ook nog vogels het aanbod van de bonteboertjes vond ik heel erg mooi dit jaar ook een gedeelte met bastarden was appart om te zien.
ook nog wat eerste kweken waren er aanwezig echt een mooi geheel.
als jullie ook wat moois of leuk hebben mee gemaakt vertelvertel.
groetjes egon


mijnkaketoes.nl
Oud Lid
Posts :2103

Oud Lid
2010-01-16 - 17:23:17 send message to mijnkaketoes.nl

Altijd leuk om daar even te kijken en voor mij niet ver hewink ;) Mooi om natuurlijk de kaketoes te zien daar en ook zag ik bijzonder mooie blauwkroontjes.

Mij viel ook wat op. Ik zag nergens pellets in de voerbakken. Zouden kwekers toch alleen zaad geven???? Als ze 5 a6 dagen zaad eten zullen ze toch niet weer omgewend moeten worden op pellets toch?

gr

Henk


Ton Koek
Website Member
Posts :3551

Website Member
2010-01-16 - 17:46:02 send message to Ton Koek

Een groot succes, de sfeer was erg leuk en de vogels natuurlijk. Veel variatie en best veel bijzondere soorten.

Hier wat foto's van gisteren:
http://www.allevogels.nl/index/index.php?option=com_content&view=article&id=794&Itemid=867


denegon
Website Member
Posts :1792

Website Member
2010-01-16 - 18:17:16 send message to denegon

mooie vogels ton
Ik heb nog een paar andere mooie gezien zal dadelijk aan mijn vrouw een foto vragen van haatr favorietje die ze heeft gefotografeerd en dat was de koekabura. de nektar eters waren trouwens ook zeer mooi groetjes egon


eckers
Website Member
Posts :94

Website Member
2010-01-16 - 18:17:44 send message to eckers

misschien een stomme vraag,maar zitten er veel papegaaien op de show?(andere vogels vind ik ook mooi,maar ga uiteindelijk toch voor de papegaaien)
het is namelijk een heel stuk hier vandaan,niet dat,dat wat uitmaakt,maar dan moet het wel de moeite waard zijn,
groetjes jan willem


denegon
Website Member
Posts :1792

Website Member
2010-01-16 - 18:25:43 send message to denegon

er zit een redelijk aantal papegaaien en parkieten maar je ogen de kost geven aan andere speciale vogels is zeket de moeite waard en misschien veel kanaries maar die er zitten zijn ook zeker de moeite waard groetjes egon


Ton Koek
Website Member
Posts :3551

Website Member
2010-01-16 - 21:55:58 send message to Ton Koek

Ik vind er best veel papegaaien zitten, Veel grijze, wat amazones, ara's, lori's en dus ook wat bijzondere soorten.


liz
Website Member
Posts :86

Website Member
2010-01-16 - 22:11:32 send message to liz

ja wat zal ik er over zeggen.
ik vond het wel een geslaagde beurs.
nog even contact gemaakt met egon en ferry en daniel het zijn super kerels een toffe ochtend gehad super.
spreek jullie gauw weer.

reinold


ubels1
Website Member
Posts :78

Website Member
2010-01-16 - 22:46:00 send message to ubels1

henk,

er was wel een lorie die op pellet zat


dooren
Website Member
Posts :2443

Website Member
2010-01-16 - 23:11:58 send message to dooren

Ik hoop dan toch niet dat het mijn lori was!
(die had tenminste 1 kilo voer meegekregen)
Gert


mijnkaketoes.nl
Oud Lid
Posts :2103

Oud Lid
2010-01-17 - 08:36:49 send message to mijnkaketoes.nl

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Vraagje.

Ik heb helemaal geen verstand van de lori maar voorgaande jaren zag ik ze altijd op een soort pap zitten. Nu hadden ze allemaal een soort poeder. Waarom is dat?

(ben daar overigens wel een beetje verliefd geworden op de blauwkroontjes)

Henk


molineti
Website Member
Posts :1604

Website Member
2010-01-17 - 09:57:58 send message to molineti

was er ook wat vernieuwends te zien op vogelgebied?(voeding,kooien overige artikelen)

Ik kon helaas niet gaan kijken(omdat ik vorige week wat ongelukkig gevallen bensad :()

Gelukkig kan ik door de mooie fotos toch nog een indruk van de show krijgenhappy :)

Groeten Rene


loribreeder
Website Member
Posts :40

Website Member
2010-01-17 - 10:43:37 send message to loribreeder

De lori`s zaten daar gewoon op pap hoor en een enkele ( die zijn van jan )zaten op poeder maar dat is zijn eigen mengeling .


mijnkaketoes.nl
Oud Lid
Posts :2103

Oud Lid
2010-01-17 - 10:47:20 send message to mijnkaketoes.nl

Hallo

Dan heeft degene die voerde zich zeker vergist want toen ik de ronde maakte zaten ze allemaal op dat poeder.

Henk


denegon
Website Member
Posts :1792

Website Member
2010-01-17 - 10:50:37 send message to denegon

ik kreeg pas te horen van een bevriende vogel collega het volgende en dat verklaars het poeder denk ik en die lori met die pellets heb ik ook gezien deze vond ik er zeer goed uit zien dus die brokjes zijn niet slecht voor de vogel. (altans dat is van buiten niet te zien)

jammer dat je niet kon komen rene hopelijk gaat het snel weer goed met je

groetjes egon

hallo
als het aan de dunnen ontlasting ligt om geen lori's te houden daar is tegenwoordig al andere voeding voor nl. LORI-DRY van AVES,dit is poeder en wordt gewoon in een bakje gegeven,wel zorgen dat er een waterbak aanwezig is.
geeft geen dunnen ontlasting en u moet wel als er jonge zijn een bakje met lori pap geven,maar de rest van het jaar of tussen de jongen door gewoon droog voeding voor lori's.
dagelijks een schijfje cake met wat honing,een stukje appel,en in de zomer enkele bloemknoppen dan komt het goed.
gr

dit heb ik van dhr de laat te horen gekregen


loribreeder
Website Member
Posts :40

Website Member
2010-01-17 - 11:04:01 send message to loribreeder

Nou Henk

Dat vind ik knap want ik heb het niet bij allemaal gezien en 3 kenissen van mij hebben lori`s ingezonden en 1 voert wel poeder maar die andere 2 voeren pap en dat was duidelijk te zien



Pagina : 1 2
volgende >>>

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 162 bezoekers op de site, waarvan 6 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede