Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Eieren goffinie`s? Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Eieren goffinie`s?
Goffi
Website Member
Posts :48

Website Member
2010-01-14 - 21:48:58 send message to Goffi

ik heb sind kort een koppel goffinies zijn net gekoppeld een maand of 2 en klikt erg goed de man verdedigd de pop heel erg en heb ook al gehad dat ik de schuur in kwam en de man net op de pop wou gaan maar was nog erg wankel ik had de bedeking in het blok plat neer gelegd ze kwamen nooit in het blok maar hebben nu duidelijk lopen spitten in het blok alles is op zij geschoven is het normaal dat ze ook wat luidruchtiger zijn in deze periode? het is een heel rustig koppel enkel de laatste 2 dagen hoor ik ze meer schreeuwen word dit weer minder als de pop eventueel gaat leggen? heeft iemand ervaring hiermee?
ik hoor het wel groetjes jeroen


mijnkaketoes.nl
Oud Lid
Posts :2103

Oud Lid
2010-01-15 - 07:53:36 send message to mijnkaketoes.nl

Het koppel zit pas 2 maanden bij elkaar en dan zie je wel vaker dat ze even rustig zijn. Als ze eenmaal gewend zijn tja dan gaan ze vaak los haha vooral de goffini. Ja het is bekend als ze broeds zijn eieren of jongen hebben dat ze wat luidruchtiger worden. Goffini's staan er om bekend nu niet de meest rustige kaketoe te zijn, uitzonderingen daar gelaten he. Ik ken een kweker waarvan de goffi's in de paartijd s'nachts schreeuwen , schijnt nog al eens voor te komen las ik ook in de literatuur.


P.Rooth
Website Member
Posts :2793

Website Member
2010-01-15 - 13:20:21 send message to P.Rooth

Hallo

Mijn Goffins zijn oude wildvang en die hebben een blok waar ze het deksel steevast afslopen zodoende geen deksel .

Ze kunnen soms schreeuwen maar valt over het algemeen mee .

Als ze broeds worden kan dat het hele jaar door zijn ze hebben geen echt broedseizoen en bij mij worden ze juist stiller als er eieren komen zaak is wel om geen veranderingen aan te brengen zelfs geen zitstok , want daar hebben ze een bloedje hekel aan en daar reageren ze dan paniekerig/schreeuwerig op .

Ieder gaat het blok in/uit volgens vast patroon pop bovenlangs man door invlieggat en zeker als er eieren zijn is dit een vast patroon .

Dat ze direct gaan leggen mag ik hopen voor u
mijn stel had na verplaatsen al de eerste eieren na 5 maanden wat ik supersnel vind normaliter kan het jaren duren na verplaatsen , kwestie van geduld hebben en observeren of ze tevreden zijn .

Paul


Goffi
Website Member
Posts :48

Website Member
2010-01-24 - 17:06:33 send message to Goffi

hmm nog een vraagje.....
ze treden volop en zijn erg lief voor elkaar tot dat...... de pop het blok in gaat de man mag er soms wel in maar heel vaak zie ik een soort van spel wat ze spelen? pop in het blok man er voor er nijdig naar elkaar maar verwonden elkaar niet dan in eens rent de pop het blok uit en zitten ze weer samen te kroelen en treden en dan begint het weer op nieuw vaak is dit normaal?


P.Rooth
Website Member
Posts :2793

Website Member
2010-01-24 - 19:44:02 send message to P.Rooth

Hallo Goffi
Dat ze volop treden hebben de jongen die ik gekweekt had al gedaan nadat ze een jaar oud waren dus dat is niet iets abnormaals
Maar houd ze echt in de gaten want spel slaat soms binnen een paar tellen om in knokken tot bloedens en erger toe .

Veel liefhebbers hebben blokken met 2 ingangen heb zelf een blok zonder deksel dus 2 in-uitgangen en dat heeft volgens mij een positief effect doordat ieder weg kan als dat nodig mocht zijn en een invlieggat van een 10 cm doorsnee kan problemen veroorzaken als er 1 in wil en de ander dat niet toe wil laten dat deze ingang gevolgd wordt .

Mijn oude kweekstel is wildvang en die tolereren geen deksel op het blok zal in de natuur hetzelfde zijn geweest .

Paul


Goffi
Website Member
Posts :48

Website Member
2010-01-24 - 20:36:17 send message to Goffi

ik houd het inderdaad goed in de gaten,lijkt wel of de man steeds meer zijn plek accepteert de pop is echt de dominante van de 2 ik kijk het even aan als het me echt te word dan verander ik het blok maar tot nu toe zie ik er niet echt problemen in als het gebeurd dan is het heel kort en kiest de man eieren voor zijn geld dit gedrag hebben jou goffinies niet ?


P.Rooth
Website Member
Posts :2793

Website Member
2010-01-25 - 14:06:08 send message to P.Rooth

Hallo Goffi

Zijn uw vogels even oud ?

Mijn oude stel is gelukkig samen en de pop is niet de dominante partij .

Ze zijn inmiddels al weer maanden bezig in het broedblok zodat er weer geregeld nieuwe wilgentakjes erin gegooid worden die vakkundig tot molm gebeten worden zodat ze wat te doen hebben .

Nu tijdens een wintertje ben ik niet zo blij met vogels aan de leg en heb eerder in de winter jongen gehad die ondanks het blok geen deksel heeft wel heel goed verzorgd werden maar mijn vogels laten na verloop van tijd alle jongen doodgaan op 1 na waardoor de andere jongen met de hand opgefokt worden omdat het zonde vind dat gezonde jongen doodgaan omdat ze maar 1 groot willen brengen en ik voer dan vrij vet dus niet vetvrij .

Normaal gesproken legen ze 2 eieren er zijn Goffins die slechts 1 ei leggen en er zijn die soms wel 4 leggen en dat doet mijn oude pop ook misschien wel doordat ik voldoende calcium door het voer doe .

Paul


Goffi
Website Member
Posts :48

Website Member
2010-01-25 - 17:37:08 send message to Goffi

bedankt!
het popje is een jaar of 15 en de man een jaar of 12 ik hou ze voordurend in de gaten en zie er echt geen problemen in in het begin had ik dat wel maar het lijkt me echt een spel wat ze spelen..ik wacht geduldig af wat er gaat gebeuren maar moet eerlijk zeggen kan de eieren er wel uit kijkenhappy :)


P.Rooth
Website Member
Posts :2793

Website Member
2010-01-25 - 20:57:38 send message to P.Rooth

Wil je echt snel eieren ???

Zal je naar appie heijn moeten laugh :Dlaugh :Dlaugh :D

Leeftijden zijn naar mijn idee prima maar verwacht nu niet direct resultaat kan na verplaatsen jaren duren .

Paul



Goffi
Website Member
Posts :48

Website Member
2010-01-25 - 21:30:14 send message to Goffi

hahahappy :)

ik verwacht niks maar hoop welhappy :)
is altijd leukhappy :)



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 197 bezoekers op de site, waarvan 8 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede